„Naše planeta čelí klimatické krizi a všechny nás čeká spousta práce, abychom jí zabránili. Ve Freshlabels neustále pracujeme na pozitivní změně v oblasti
e-commerce i módního odvětví, ať už skrze inovativní řešení, odpovědné iniciativy nebo transparentní přístup,” tvrdí společnost Freshlabels na svém webu a my s nimi naprosto souzníme.
3 základní pilíře Freshlabels
Žádné klouzání po povrchu u Freshlabels nenajdete, pohybují se stále v hlubším spektru přemýšlení. Sami si vytyčili tři pilíře svého fungování: udržitelnost, nadčasový design a trvalá kvalita. Ještě doplníme, že takovým čtvrtým, neméně důležitým bodem, je taky férová cena, aby si jejich produkty na e-shopu mohla dovolit většina lidí.
Svým zákazníkům Freshlabels poskytují komplexní a jednoduše přístupné informace o nabízených značkách. Jedině tak se mohou rozhodnout, koho svým nákupem podpoří. Míru udržitelnosti prodávaných značek hodnotí na základě informací, které získají z dotazníku, který posílají všem prodávaným značkám. U každého produktu na našich stránkách se tak může zákazník snadno dozvědět, jak si která značka celkově stojí a také si přečíst o jednotlivých aspektech životního cyklu produktů.
Aktuálně přes třicet značek z celého světa nyní nese jejich vlastní označení „Sustainable Tag”. Ten Freshlabels udělují na základě splnění určitých kritérií, kterými hodnotí aspekty udržitelné výroby. A právě takové oblečení, boty a zavazadla, lahve a termosky, boxy na jídlo a další doplňky najdete na Udržitelném nákupu.
Freshlabels už mají samozřejmě mušce i další nové brandy do svého sustainable portfolia, aby se jejich zákazníci mohli obléct doslova od hlavy až k patě udržitelně.
Znovupoužitelnost a recyklace
Již několik let Freshlabels nabízí možnost nechat si poslat zásilku ve znovupoužitelném balení. Krabice získávají od samotných zákazníků nebo firemních partnerů. Avšak i nové obaly vyrábí z maximálně recyklovaných materiálů, jako výplně používají třeba skartované kartony místo bublinkové fólie.
I vrácení zboží a reklamace se objede navyšování uhlíkové stopy – je online a bez zbytečného papírování. Z prodejny si ani neodnesete jednorázovou tašku, ale můžete si pořídit jejich shopper z organické bavlny (GOTS certifikát) nebo bytelnou recyklovanou papírovou tašku.
Freshlabels Loop
Tento udržitelný program je druhou šancí pro produkty zakoupené ve Freshlabels, pro které už zákazníci nemají využití. Zboží, splňující vybraná kritéria, lze vrátit přímo na prodejnách nebo zaslat zpět. Motivací je pak nejen kredit na nákup, ale také dobrý pocit, že nevyužité zboží neskončí někde zapadlé v šatníku nebo dokonce v koši. Vrácené věci následně nabízí k prodeji v rámci svých akcí Loop Market, případně zajistí jinou formu upcyklace/recyklace nebo je darují potřebným.
Místo činu: Praha
Freshlabels Sustainable Store můžete navštívit na pražské Letné, kde najdete vyloženě jen produkty se Sustainable Tagem. Interiér obchodu je navíc vytvořený za využití principů recyklace a upcyklace. Flagship store Jindřišská je zase vlajkovou lodí Freshlabels s kurátorovaným výběrem oblečení, bot, batohů i dalších doplňků. A kdyby vám to stále nestačilo, můžete se ještě ponořit do blogu Discovermag a nasát novinky z jejich nabídky nebo udržitelného světa obecně.
Na Udržitelný-nákup.cz můžete omrknout produkty Freshlabels označené jako veganské, udržitelné a recyklované. A samozřejmě i tisíce dalších produktů od dalších e-shopů, to vše na jednom místě.
Katka Třísková
Milovnice slov, přírody a zvířat. Čerstvého vzduchu, jógy, knih, dobrého jídla, červeného vína a svých blízkých ♥